New Beauty
 
    Home 
    Algemene info 
    Behandelingen 
    Klinieken 
    Artsen/specialisten 
    Salons 
    Nieuws 
    Videos 
    Tips & Tools 
    Boeken 
    Agenda 
    Links 
    FAQ 
 
Zoeken
 
Aanmelden
 





Bent u nog niet geregistreerd? U kunt zich inschrijven.
Als een geregistreerde gebruiker heeft u diverse voordelen en kunt u opmerkingen plaatsen onder eigen naam.
 
Online
We hebben 50 gasten en 0 leden online.

U bent een anonieme bezoeker. U kunt zich gratis registreren door hier te klikken
 
     
  New Beauty :: Coca-Cola stapt in beauty-markt
pijl rechts Nieuws pijl rechts

graphic newbeauty

Coca-Cola stapt in beauty-markt

Bron: Marketing Tribune (15-03-2007)

Coca-Cola en L'Oreal ontwikkelen samen een reeks functional drinks, die als beauty-merk en niet als softdrink in de markt worden gezet. De voorlopige merknaam is Lumaé. Het eerste product in de reeks schoonheidsdrankjes wordt een koolzuurvrije drank op thee-basis, die claimt de algemene gezondheid te bevorderen. Het richt zich op gezondheidsbewuste 25-plus vrouwen, komt op zijn vroegst in 2008 op de markt en wordt gemaakt door Coca-Cola's divisie Beverage Partners Worldwide (BPW). Dat onthult het Engelse vakblad Marketing Week op basis van niet met name genoemde bronnen. BPW is een joint-venture van Coca-Cola en Nestlé (grootaandeelhouder L'Oreal).

Grotere borsten

De drankjes van Lumaé bevinden zich nog in de eerste ontwikkelingsfase. De verwachting is dat Lumaé als een beauty-merk wordt gepositioneerd, in plaats van als een frisdrank. Dat is niet geheel nieuw voor Coca-Cola, want op de Japanse markt is men al een tijdje actief met het merk Love Body. Dat is een drankje met de claim dat het de borstmaat van vrouwen kan vergroten. Het drankje schijnt zeer gewild te zijn bij Japanse vrouwen. Ook Real Gold, een drankje tegen katers, doet het erg goed in Japan.

Mary Minnick

Onder invloed van Marry Minnick, directeur marketing en innovatie, heeft Coca-Cola de afgelopen jaren wereldwijd ruim duizend nieuwe drankjes of variaties op de markt gebracht, waaronder een dieetdrank voor mannen genaamd Coca-Cola Zero , en cola met koffiesmaak genaamd Coca-Cola Black. Volgens Minnick, die jarenlang in Japan werkzaam was, moet Coca-Cola producten bedenken die de traditionele grenzen van frisdrank overschrijden. Minnick denkt zelfs in de richting van drankjes die vrouwen helpen om huidproblemen tegen te gaan of om te ontslakken, zo zei zij in een interview met Business Week .

Vertrokken

De ontwikkeling van Lumaé past dus geheel in de lijn van Minnick. Minnick zelf is echter deze maand bij Coca-Cola vertrokken, wegens persoonlijke redenen.

(Bronnen: Marketing Week, Business Week)



Vanwege internationaal auteursrecht kan New Beauty niet altijd het hele artikel tonen. In die gevallen bieden wij je een link naar de originele bron van het artikel aan. Zo kun je toch alle informatie lezen en er je voordeel mee doen. Hoewel we ons best doen te zorgen dat iedere doorlink uitkomt bij het artikel kan het voorkomen dat de andere website het artikel heeft verwijderd of de link heeft veranderd. Mocht je dit overkomen, dan excuseren wij ons voor de overlast en vragen wij je dit per email aan ons kenbaar te maken.

 
     
     
  Informatie over plastische chirurgie en cosmetische behandelingen, klinieken- en specialistengids, nieuws, schoonheidssalons, video's en veel meer!
© 2004-2021 New Beauty :: Evensis Media BV, alle rechten voorbehouden
 
     
border