New Beauty
 
    Home 
    Algemene info 
    Behandelingen 
    Klinieken 
    Artsen/specialisten 
    Salons 
    Nieuws 
    Videos 
    Tips & Tools 
    Boeken 
    Agenda 
    Links 
    FAQ 
 
Zoeken
 
Aanmelden
 





Bent u nog niet geregistreerd? U kunt zich inschrijven.
Als een geregistreerde gebruiker heeft u diverse voordelen en kunt u opmerkingen plaatsen onder eigen naam.
 
Online
We hebben 44 gasten en 0 leden online.

U bent een anonieme bezoeker. U kunt zich gratis registreren door hier te klikken
 
     
  New Beauty :: Mannen en cosmetica: een goed duo
pijl rechts Nieuws pijl rechts

graphic newbeauty

Mannen en cosmetica: een goed duo

Bron: Redactie New Beauty (08-12-2006)

Sinds een aantal jaren focust de cosmetica-industrie zich op een nieuwe doelgroep: de man. Verzorgingsproducten en cosmetica die in beginsel slechts voor überseksuelen bedoeld leken, zijn nu ook goed besteed aan de 'gewone' Nederlandse man. Driekwart van de Nederlandse vrouwen vindt het heel normaal als een man lichaams- en gezichtsverzorgingsproducten gebruikt. Dit blijkt uit de Pantry Check Cosmetica 2006 van TNS NIPO.

Net als in voorgaande jaren zijn deodorant en bodyspray de meest gebruikte huidverzorgingsproducten voor mannen. Samen genomen gebruikten negen op de tien mannen (91%) één van deze producten. Gezichtsverzorgingsproducten lijken minder besteed aan mannen. Ruim een derde van hen (35%) gebruikt wel eens gezichtsverzorgende producten en een vijfde (21%) wel eens gezichtsreinigende producten.

Wat de man niet koopt, maar wel gebruikt

Hoewel Nederlandse mannen wel verzorgingsproducten gebruiken, is het niet zo dat ze er altijd zelf op uit gaan om ze aan te schaffen. Bijna drie op de tien mannen (28%) laten het kopen van de producten aan een partner of familielid over. Producten die mannen zelf niet zo snel zullen kopen, maar wél gebruiken, zijn gezichtsreinigende doekjes/ strips (32%), shampoo en conditioner in één (27%) en shampoo en douchegel in één (27%).

Hier wil hij wel mee gezien worden

Producten die mannen niet alleen gebruiken maar ook zelf kopen, zijn specialty producten voor het haar (60%), scheerschuim (57%) en deodorant (54%).

Naar de kapper

Wanneer het op haarverzorging aankomt, gaat de helft (48%) van de mannen van tijd tot tijd naar de kapper. Een kwart laat zijn lokken knippen door een familielid en zeventien procent laat een thuiskapper komen. Acht procent durft het aan om zélf z'n haar te knippen. Gemiddeld gaat men 5,4 keer per jaar naar de kapper.

Raar

Van de vrouwen zegt achttien procent het gebruik van verzorgingsmiddelen door mannen vreemd te vinden, maar er wel positief tegenover te staan. Vier procent vindt het vreemd en staat er negatief tegenover. Eén procent noemt het zelfs ongepast.

Bron: E6006 | TNS NIPObase CASI | Het veldwerk heeft plaatsgevonden van 30 oktober t/m 18 november 2006. Steekproefgrootte: 1.500 vrouwen en 1.500 mannen van 18 jaar en ouder (n=3.000).



Vanwege internationaal auteursrecht kan New Beauty niet altijd het hele artikel tonen. In die gevallen bieden wij je een link naar de originele bron van het artikel aan. Zo kun je toch alle informatie lezen en er je voordeel mee doen. Hoewel we ons best doen te zorgen dat iedere doorlink uitkomt bij het artikel kan het voorkomen dat de andere website het artikel heeft verwijderd of de link heeft veranderd. Mocht je dit overkomen, dan excuseren wij ons voor de overlast en vragen wij je dit per email aan ons kenbaar te maken.

 
     
     
  Informatie over plastische chirurgie en cosmetische behandelingen, klinieken- en specialistengids, nieuws, schoonheidssalons, video's en veel meer!
© 2004-2021 New Beauty :: Evensis Media BV, alle rechten voorbehouden
 
     
border