New Beauty
 
    Home 
    Algemene info 
    Behandelingen 
    Klinieken 
    Artsen/specialisten 
    Salons 
    Nieuws 
    Videos 
    Tips & Tools 
    Boeken 
    Agenda 
    Links 
    FAQ 
 
Zoeken
 
Aanmelden
 





Bent u nog niet geregistreerd? U kunt zich inschrijven.
Als een geregistreerde gebruiker heeft u diverse voordelen en kunt u opmerkingen plaatsen onder eigen naam.
 
Online
We hebben 55 gasten en 0 leden online.

U bent een anonieme bezoeker. U kunt zich gratis registreren door hier te klikken
 
     
  New Beauty :: Uit een potje facelift, Cosmoceuticals nieuwste trend in gezichtsverzorging
pijl rechts Nieuws pijl rechts

graphic newbeauty

Uit een potje facelift

Cosmoceuticals nieuwste trend in gezichtsverzorging

Bron: De Telegraaf (29-04-3200)

AMSTERDAM - Ondanks de omzetdaling in de cosmeticamarkt ten gevolge van de economische situatie en prijzenoorlog, en de steeds prijsbewuster wordende consument, heeft de markt voor huidverzorging afgelopen jaar een groei laten zien. Vooral gezichtsverzorgingsproducten doen het goed volgens de Nederlandse Cosmetica Vereniging. Antirimpelcremes zijn populairder dan ooit, evenals speciale producten voor doelgroepen en cremes met natuurlijke ingredienten. Maar de grootste opwinding in cosmeticaland wordt veroorzaakt door de opkomst van cosmoceuticals: cosmetisch-farmaceutische ingredienten.

Cosmoceuticals vormen de nieuwe stroming in de beautybusiness. Niet alleen op gebied van huidverzorging, ook in make-up, zonnebrandcremes en body- en gebitverzorgingsproducten wordt steeds meer gebruik gemaakt van werkstoffen uit de farmaceutische industrie die een intensievere werking hebben, zoals peptidencomplexen. Verwacht wordt dat cosmoceutische producten de komende jaren voor een miljardenopbrengst gaan zorgen. Sleutelwoord: de babyboomers. Deze generatie, net als de daaropvolgende generaties willen simpelweg niet oud worden, of liever gezegd niet oud lijken.

Sjael behoort tot deze nieuwe stroming in huidverzorging. Het merk werd drie jaar geleden gelanceerd door moeder en dochter Karen en Kristin Petrovich uit Zweden, en gaat uit van een holistische aanpak: een all-in one huidverzorginglijn die de huid voedt, verzorgt en herstelt zonder een al te gecompliceerd ritueel te hoeven ondergaan. Sjael is ondertussen in Amerika en Europa een musthave onder de jetset; Angelina Jolie, Sophie Dahl, Heidi Klum en Frederique van der Wal zijn fan.

Sjael combineert oosterse geneeswijzen als aromatherapie en Tibetaanse, Ayurvedische en Chinese geneeskunst met westerse biotechnologie. De producten, met korte, krachtige namen als Cela, Kura, Orbe en Serum 1, bevatten liefst 45 ingredienten uit de gehele wereld, zonder toevoegingen als minerale olien, emulgatoren of opvulmiddelen.

Naast genoemde farmaceutische ingredienten als peptidencomplexen, werkt Sjael met kostbare bestanddelen als olien uit de lotusbloem en mangoboter voor de hydratatie van de huid; druivenpit, groene thee en rode algen tegen verouderingseffecten, berendruif, moerbei en parelpoeder tegen hyperpigmentatie en mineralen als goud, zilver en saffier voor een energetisch effect. Dat voel je.

Sjael zit in het topsegment van de huidverzorging; prijzen lopen op tot 250 euro. Maar dan heb je ook wat staan in je badkamer. Het is bijna zonde er met je vingers in te prikken. De oplossing: een speciale kwast, gemaakt van Japanse synthetische vezels met een houten steeltje afkomstig van de exotische Chinese hermuboom. 29,50 kost deze brush-applicator, die een enorme hit is rondom de catwalk.

Eveneens spraakmakend, kostbaar maar zeer doeltreffend is Ice Source van het Franse Icy Beauty, dat net in Nederland is geintroduceerd. En met Icy bedoelen we ook ijskoud: 2 graden Celsius om precies te zijn. De werking van dit te gekke spulletje zit 'm in een razendsnelle temperatuurdaling (van 22 naar 2 graden in twee minuten) die je zelf, met een druk op de onderkant van de pot, bewerkstelligt. Cosmoceutisch wordt hier cosmonautisch; deze high speed coolingtechniek werd in samenwerking met wetenschappers van de European Space Agency ontwikkeld.

Ice Source belooft een facelift a la Assepoester. De lipiden in de creme - verrijkt met extract van noordpoolframbozen - ondergaan namelijk door de temperatuurdaling een samentrekking en daarmee structuurverkleining die ervoor zorgt dat ze snel en diep in de huid doordringen. Eenmaal op de huid, nemen de lipiden als gevolg van de hogere lichaamstemperatuur hun oorspronkelijke structuur weer aan waardoor ze uitzetten; rimpels en oneffenheden worden in een klap gelift. Een effect dat acht tot twaalf uur aanblijft.

De cremes kosten een lieve som geld (210 tot 230 euro voor 22 ml) maar gelift wordt er, blijkt na een proef op de som door zowel een dame als heer. Of diepe rimpels nu precies met 25 procent afnemen door de behandeling, en het gezicht daadwerkelijk tien jaar jonger oogt, valt moeilijk te beoordelen. Zeer geschikt in ieder geval voor een feestje of reuenie. Wie alvorens diep in de buidel te tasten eerst wil voelen wat het smeerseltje doet, kan straks op locaties waar zogenaamde high speed coolerapparaten worden geplaatst, terecht voor een sample (zie www.smartcosmetix.nl).

De laatste en grootste hype in cosmeticaland zit in een ietwat klinisch ogend tube met de weinig klinkende naam StriVectin-SD, maar veroorzaakte afgelopen maanden evenwel een hype in the States en Engeland. Hoewel aanvankelijk als antistriaecreme gelanceerd voor aanstaande moeders, bleek dit product van Klein-Becker een zeer aangename bijwerking te hebben: het vermindert pigmentvlekken en rimpels. En als dan sterren als Britney Spears, Charlize Theron en Jennifer Lopez met een tube in hun handtas worden gespot, is het feest compleet en de trend gezet.

Better than botox, zo luidt de slogan waarmee StriVectin vervolgens met gemak in de verkooptoptien van best verkochte huidverzorgingsproducten belandde, in zowel Frankrijk als Engeland, waar het afgelopen jaar werd gelanceerd. Ook StriVectin maakt gebruik van cosmoceuticals als peptidencomplexen.

Met een prijs vanaf 135 euro is ook Strivectin niet goedkoop. Het oorspronkelijke recept bevatte pepermuntolie. Aangezien dat prikkelend kan werken op de ogen, hebben de makers na het succes van StriVectin als gezichtsproduct voor een speciale oogcreme gezorgd zonder munt. In de tweede helft van dit jaar introduceert de fabrikant het in Amerika eveneens succesvolle product Hylexin op de Nederlandse markt. Deze oogcreme, die de strijd aanbindt met zwarte kringen en dikke opgezwollen ogen, was meteen in de eerste week na levering volledig uitverkocht op Fifth Avenue.



Vanwege internationaal auteursrecht kan New Beauty niet altijd het hele artikel tonen. In die gevallen bieden wij je een link naar de originele bron van het artikel aan. Zo kun je toch alle informatie lezen en er je voordeel mee doen. Hoewel we ons best doen te zorgen dat iedere doorlink uitkomt bij het artikel kan het voorkomen dat de andere website het artikel heeft verwijderd of de link heeft veranderd. Mocht je dit overkomen, dan excuseren wij ons voor de overlast en vragen wij je dit per email aan ons kenbaar te maken.

 
     
     
  Informatie over plastische chirurgie en cosmetische behandelingen, klinieken- en specialistengids, nieuws, schoonheidssalons, video's en veel meer!
© 2004-2021 New Beauty :: Evensis Media BV, alle rechten voorbehouden
 
     
border