New Beauty
 
    Home 
    Algemene info 
    Behandelingen 
    Klinieken 
    Artsen/specialisten 
    Salons 
    Nieuws 
    Videos 
    Tips & Tools 
    Boeken 
    Agenda 
    Links 
    FAQ 
 
Zoeken
 
Aanmelden
 





Bent u nog niet geregistreerd? U kunt zich inschrijven.
Als een geregistreerde gebruiker heeft u diverse voordelen en kunt u opmerkingen plaatsen onder eigen naam.
 
Online
We hebben 108 gasten en 0 leden online.

U bent een anonieme bezoeker. U kunt zich gratis registreren door hier te klikken
 
     
  New Beauty :: Reclame Code Commissie stelt esthetisch arts Marks in het gelijk tegen L’OREAL
pijl rechts Nieuws pijl rechts

graphic newbeauty

Reclame Code Commissie stelt esthetisch arts Marks in het gelijk tegen L’OREAL

Bron: Redactie New Beauty (13-03-2013)

Nadat in 2012 NCRV presentator Jetske van den Elsen al in het gelijk werd gesteld, vindt L’Oréal de Reclame Code Commissie opnieuw tegenover zich. Dit keer betreft het een klacht van esthetisch arts Stephan Marks over reclame uitingen voor Revitalift Laser X3 crème. L’Oréal vergelijkt de effectiviteit van deze crème op misleidende wijze met die van een CO2 laser, aldus de Reclame Code Commissie in haar uitspraak van 11 maart jl.

Marks werd op alle onderdelen van zijn klacht in het gelijk gesteld. Hij diende zijn klacht in omdat een vergelijking tussen de crème van L’Oréal en de CO2 laser in de strijd tegen rimpels op allerlei fronten mank gaat. Zo stelde hij dat de instellingen van de door L’Oréal gebruikte CO2 laser slechts suboptimaal zijn.

De gebruikte CO2 laser kent zes verschillende standen, maar L’Oréal maakte voor haar test alleen gebruik van de aller-lichtste stand. Bovendien vond er slechts één sessie plaats waar er bij deze laserbehandeling vier worden aanbevolen. Ook aan de twaalf weken die nodig zijn om maximale rimpelverandering waar te nemen, hield L’Oréal zich niet.

Niettemin claimt L’Oréal resultaten die spectaculair, verbluffend en onverwacht zouden zijn. Laser zou niet langer het enige wapen tegen rimpels zijn.

Tegelijkertijd maakte L’Oréal ook nog gebruik van twee andere studies en suggereerde dat de resultaten uit de vergelijkende studie met de CO2 laser kwamen. Dit bleek echter niet het geval, aldus de Reclame Code Commissie.

Stephan Marks, met zijn praktijk voor Esthetische Geneeskunde in Amsterdam, stoorde zich aan de misleidende wijze waarop consumenten worden verleid een dergelijke crème te kopen. Zelfs nadat het bedrijf al eerder op de vingers is getikt.

De Reclame Code Commissie stelde hem in het gelijk. L’Oréal krijgt de aanbeveling haar reclame uitingen voor het betreffende product niet meer te gebruiken. De fabrikant kan binnen 14 dagen in beroep gaan.

Meer informatie: Stephan Marks, Kliniek voor Esthetische Geneeskunde, www.kveg.nl, marks@kveg.nl, 06 54 24 54 37

Lees hele artikel pijl rechts



Vanwege internationaal auteursrecht kan New Beauty niet altijd het hele artikel tonen. In die gevallen bieden wij je een link naar de originele bron van het artikel aan. Zo kun je toch alle informatie lezen en er je voordeel mee doen. Hoewel we ons best doen te zorgen dat iedere doorlink uitkomt bij het artikel kan het voorkomen dat de andere website het artikel heeft verwijderd of de link heeft veranderd. Mocht je dit overkomen, dan excuseren wij ons voor de overlast en vragen wij je dit per email aan ons kenbaar te maken.

 
     
     
  Informatie over plastische chirurgie en cosmetische behandelingen, klinieken- en specialistengids, nieuws, schoonheidssalons, video's en veel meer!
© 2004-2021 New Beauty :: Evensis Media BV, alle rechten voorbehouden
 
     
border