New Beauty :: Anti-rimpelproduct valt niet in smaak bij Nederlandse vrouw

Afdruk van New Beauty © copyright 2024 :: www.newbeauty.nl :: www.newbeauty.be

ARTIKEL

Anti-rimpelproduct valt niet in smaak bij Nederlandse vrouw
Bron: Redactie New Beauty

Publicatiedatum : 27-05-2007
Trefwoord : cosmetica - anti-aging

Nederlandse vrouwen lopen niet weg met anti-rimpelproducten. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO onder zeker 1.500 vrouwen.

Het onderzoek maakt deel uit van het jaarlijkse Pantry Check Cosmetica van TNS NIPO, waarvoor 1.500 mannen en 1.500 vrouwen benaderd worden. Maar liefst 79% van de Nederlandse vrouwen loopt voorbij aan deze speciale producten. De meest gegeven reden om geen anti-rimpelproduct te kopen is het feit dat het toch niet werkt. Die reden wordt door zeker de helft van de vrouwen gegeven. 43% van de vrouwen is verder van mening geen speciale crème tegen de rimpels nodig te hebben. Overigens moet wel gesteld worden dat in de laatste groep vooral jongere vrouwen vallen. 88% van de jongere vrouwen is er van overtuigd dat ze geen anti-rimpelcrème nodig hebben, terwijl de eerste groep (het niet-werkende crème-motief) vooral bestaat uit oudere vrouwen (68%).

Hoewel het product dus niet echt in de smaak valt bij de Nederlandse vrouwen, wordt het wel door 13% van de vrouwen gebruikt. Van de gebruiksters is 56% er van overtuigd dat het product daadwerkelijk werkt. De crèmes worden het meest gebruikt door vrouwen in de leeftijd 45 tot 54 jaar.

De meest gebruikte producten zijn die van Nivea (13%), Yves Rocher (12%) en L`Oréal Paris Dermo Expertise (7%).