New Beauty :: Carrièrevrouwen steeds meer aan de botox

Afdruk van New Beauty © copyright 2024 :: www.newbeauty.nl :: www.newbeauty.be

ARTIKEL

Carrièrevrouwen steeds meer aan de botox
Bron: Redactie New Beauty

Publicatiedatum : 05-12-2006
Trefwoord :

Dat botox alleen voor televisiepresentatrices, filmsterren, fotomodellen en verwende huisvrouwen bestemd is, is inmiddels verleden tijd. 27 november 2006 publiceerde de Financial Times een artikel waaruit blijkt dat het bedrag dat jaarlijks wordt uitgegeven aan cosmetische ingrepen met 50% is gestegen. Deze stijging komt vooral voort uit het segment van de carrièrevrouwen. Vooral bankiers, advocaten, headhunters en senior managers zijn verantwoordelijk voor deze stijging.

Een feit is natuurlijk dat het belangrijk is om in een bepaalde sociale klasse goed gekleed en er super verzorgd uit te zien. Uit de Verenigde Staten kwam onlangs het bericht dat werkgevers hun werknemers daar aanmoedigen om een cosmetische behandeling te overwegen. Een vermoeid gezicht met diepe rimpels en grote wallen onder de ogen doet het bedrijf geen goed. Een gladde huid met een heldere blik doet wonderen. Vele werknemers voelen zich op een bepaald moment in hun carrière bijna verplicht om drastisch in te grijpen en over te gaan op behandelingen om zo de vermoeidheidstrekken en tekenen van ouderdom tegen te gaan.

Voor de carrièrevrouw spelen er echter meer factoren een rol. Volgens de Financial Times is het succes van een carrièrevrouw niet alleen te danken aan hun vaardigheden en kwaliteiten maar ook door charmes. Het is belangrijk een charme te hebben die zowel bij de mannen als bij de vrouwen goed in de smaak valt. Deze charmes hebben te lijden onder de grijze haren en diepe rimpels. Pas als deze tekenen aan het licht komen, komt de carrière vrouw erachter hoe belangrijk deze charme wel niet is en gaat ze over op een cosmetische behandeling.